Ph.D. candidate in Journalism (UFSC)
M.Sc. in Communication (UFPR)
Ph.D. candidate in Journalism (Federal University of Santa Catarina). M.Sc. in Communication (Federal University of Paraná). Researcher at the ObjETHOS. Researcher at the Research Group on Media, Politics, and Technology (PONTE/UFPR).
Political Journalism;
Public Image;
Editorial Journalism.
The discourse on Journalism: an analysis of O Estado de S. Paulo’s editorials.
NAVA, M.; MARQUES, F. P. J. From “Leftist” To “President”: Journalism and Editorial Coverage of Brazil’s Lula in Five Elections. Journalism Practice, 2019. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/17512786.2019.1587640
NAVA, M. Análise do HGPE dos principais candidatos a governador do MS. As Eleições estaduais no Brasil. 1ed.Curitiba: Editora Motres, v. 1, p. 40-53, 2019.
NAVA, M. O Facebook como plataforma de posicionamento e construtor da imagem empresarial. In: Denise Stacheski. (org.). O facebook como plataforma de posicionamento e construtor da imagem empresarial. 1ed. Florianópolis: Postmix, v. 1, p. 10-20, 2018.
NAVA, M. Dilma Rousseff pelo editorial do Estadão: comparação entre 2010 e 2014, In: colóquio mulher e sociedade, 2017, Ponta Grossa. Dilma Rousseff pelo editorial do estadão: comparação entre 2010 e 2014, 2017.
MASSUCHIN, M.; TAVARES, C. Q.; NAVA, M. Mídia e Eleições Presidenciais no Brasil em 2010: A produção da Folha de S. Paulo e Estado de São Paulo no período eleitoral. Revista de Ciencia Política (Santiago), v. 1, p. 72-97, 2011.